Eix estratègic
1.TRANSICIÓ VERDA I SOSTENIBLE
Actuacions

Instal·lació de quatre comportes automatitzades per regular els cabals dels recs de manera més eficient, amb control remot.

200.000€

En execució

Etiqueta 035

OBJECTIUS

Conèixer en tot moment el cabal i nivell de l’Estany per regular-lo quan calgui.

Poder obrir les comportes de manera ràpida en cas de risc de desbordaments de l’Estany i reduir el risc d’inundació.

Contribuir a la reducció d’emissions de CO2 i a una gestió eficient de l’espai natural protegit.

Facilitar el pas de peixos a través de les comportes per contribuir a la preservació de la biodiversitat i l’ecosistema de l’Estany.

Millora dels miradors de Joan de Palau i de l’Estany i de la seva accessibilitat per poder oferir una experiència de visita més atractiva.

200.000€

Pendent d'inici

Etiqueta 050

OBJECTIUS

Disposar de dos miradors icònics, equipats amb plafons informatius i altres elements de millora, com la seva accessibilitat, que permetin una experiència atractiva de coneixement i observació de l’Estany i el seu entorn natural.

Contribuir al fet que el visitant conegui l’Estany des de noves perspectives, distribuint els fluxos de gent cap a punts menys saturats.

Incorporar els 2 miradors als itineraris turístics principals com a punt d’atracció turística.

Instal·lació de sistemes tecnològics de monitorització del flux de gent entorn l’Estany per ajudar a minimitzar el seu impacte sobre l’espai natural protegit.

120.000€

En execució

Etiqueta 050

OBJECTIUS

Identificar patrons de mobilitat a l’Estany per analitzar i conèixer en tot moment el grau d’ocupació i d’aquesta manera, disposar de més informació per poder prevenir riscos per a l’espai natural protegit.

Per exemple, disposar d’informació per poder implementar mesures de regulació dels accessos i conservació del recurs natural.

Aparcament dissuasiu per regular millor els accessos de vehicles entorn l’Estany.

100.000€

En execució

Etiqueta 050

OBJECTIUS

Reduir la presència de vehicles a l’entorn immediat de l’Estany.

Disposar d’un aparcament condicionat per a autocaravanes.

Promoure l’accés a l’Estany per la zona sud-est, fomentant la desconcentració de fluxos turístics al tram central de l’Estany.

Reduir les emissions de CO2, contribuint a la conservació de l’espai natural.

Eix estratègic
2.TRANSICIÓ DIGITAL
Actuacions

Vinculació de les rutes dels recs i el parc de l’aigua amb una gran ruta experiencial per a famílies que connecti diferents punts d’interés de la ciutat vinculats amb l’aigua, com a element del patrimoni, paisatge i història de Banyoles.

125.000€

Pendent d'inici

OBJECTIUS

Posicionar Banyoles com a ciutat de l’aigua.

Captar el visitant que arriba a l’Estany cap a dins de la ciutat.

Atreure un visitant de valor que aporti més impacte a la comunitat local realitzant estades més llargues, de més despesa i pernoctació

Allargar l’estada del visitant fomentant pernoctacions i disminuint l’índex d’excursionisme.

Reduir el nombre de persones que només visiten l’Estany i no visiten el centre històric de la ciutat.

Projecció visual sobre un espai del Barri Vell que permeti conèixer l’origen i creixement de la ciutat al voltant dels recs, de l’aigua i les seves llegendes.

80.000€

Pendent d'inici

OBJECTIUS

Generació d’esdeveniments i espectacles regulars o puntuals de format audiovisual, amb alta capacitat d’atracció.

Crear una experiència innovadora i digital que posi en valor el relat de l’aigua i el patrimoni historicocultural de Banyoles.

Millora del posicionament de la destinació a nivell de digitalització.

Atreure el visitant des de l’Estany cap al centre històric, fomentant visites menys superficials.

Disposar d’un atractiu que es pot programar al final de la tarda o durant la nit per fomentar que el visitant allargui la seva estada i es quedi a sopar o dormir, augmentant així l’impacte econòmic a la ciutat.

Creació d’un sistema de senyalització interactiva a diferents punts estratègics i emblemàtics de la ciutat que permeti analitzar els fluxes de gent i a la vegada, ofereixi informació turística actualitzada de l’espai on s’ubiquin.

120.000€

En execució

OBJECTIUS

Crear un sistema de comunicació interactiu que doni dades, però que també permeti la connexió digital amb els diferents serveis turístics publicoprivats.

Fomentar interactivitat amb el visitant per atraure’l i fomentar la fidelitat.

Comptar amb punts d’informació i senyalització repartits per la destinació, oberts les 24 hores i en permanent actualització.

Permetre gestionar de manera interna informació sobre recursos turístics, activitats o establiments del sector.

Pla de promoció turística de la destinació adaptat als projectes finançats

40.000€

Pendent d'inici

OBJECTIUS

Desenvolupar una eina útil, de planificació i ús diari per als gestors de la destinació.

El Pla ha de definir una proposta d’actuacions per al posicionament de la destinació al mercat, així com contribuir a la comercialització de l’oferta turística. Ha de donar resposta a preguntes com les següents:

  •  Quins productes prioritzarem en la promoció?
  •  A quins públics i mercats hem de dirigir l’acció de promoció?
  •  Quins canals de comunicació i venda hem d’utilitzar?
  •  Com ens hem de posicionar?
  •  Quines estratègies i mecanismes hem de fer servir per posicionar  la proposta de valor conjunta del territori?
Eix estratègic
3.EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
Actuacions

Punt d’informació d’una xarxa verda ciclable amb serveis pels cicloturistes: lloguer de bicicletes, informació de les rutes amb bicicleta possibles, servei i kits de reparació, punt de càrrega de bicicletes elèctriques, …

150.000€

Pendent d'inici

Etiqueta 073

OBJECTIUS

Disposar d’un punt d’informació i de serveis centralitzat per recórrer l’espai natural de l’Estany i tot l’entorn, en bicicleta.

Millorar la connexió amb bicicleta entre l’Estany i el centre històric.

Generar nous arguments de venda de la destinació.

Oferir un producte de cicloturisme atractiu al mercat.

Disposar d’una oferta esportiva més lúdica orientada al públic familiar.

Atreure nous públics interessats en el cicloturisme.

Fomentar la mobilitat sostenible.

Creació d’una oferta de rutes per promocionar el cicloturisme i el turisme esportiu soft, segmentades per temàtiques de producte (natural, cultural, gastronòmic), per col·lectiu (familiar, sènior, esportiu), per modalitat ciclista (e-bike, btt, bicicleta de passeig) i segons nivells de dificultat.

50.000€

En execució

Etiqueta 073

OBJECTIUS

Disposar d’un catàleg de rutes de referència per posicionar Banyoles com a destinació especialitzada en esport lúdic, turisme actiu i cicloturisme.

Disposar d’una oferta de rutes senyalitzades i segmentada per a diferents tipus de públic, modalitat i nivell de dificultat.

Crear un material promocional de rutes en format digital.

Millorar la competitivitat com a destinació e-bike per a un segment familiar i de sèniors actius.

Promocionar Banyoles com a destinació d’escapada de cap de setmana, incrementant l’estada i les pernoctacions.

Millora a nivell d’infraestructura i senyalització dels carrils bici que conformen la xarxa ciclable de la ciutat definida en el Pla director de la bicicleta i que connecten l’Estany, amb el Barri Vell i la Via Verda.

350.000€

Pendent d'inici

Etiqueta 073

OBJECTIUS

Disposar d’una xarxa ciclista segura que permeti articular itineraris turístics que posicionin Banyoles com a destinació cicloturista.

Adequar un nou itinerari, una Gran Volta a Banyoles per generar a la ciutat un producte de cicloturisme competitiu i atractiu al mercat que descongestioni la zona de l’Estany.

Millorar la connexió entre l’Estany, el seu entorn i la ciutat.

Augmentar la mobilitat sostenible al municipi.

Creació d’un itinerari cicloturista circular d’uns 13 km, fàcil i apte per famílies, que permeti descobrir Banyoles i connecti l’Estany amb el centre històric. L’actuació inclou la senyalització específica de la ruta amb panells informatius, entre d’altres.

50.000€

Pendent d'inici

Etiqueta 073

OBJECTIUS

Disposar d’un itinerari estrella de cicloturisme cultural que sigui atractiu al mercat i capti nous públics amb interès a la btt i l’ebike.

Desconcentrar l’àrea de l’Estany i distribuir els fluxos turístics cap al centre històric i altres espais.

Generar imatge de destinació esportiva amb oferta de cicloturisme per al públic familiar.

Generar nous arguments de venda de la destinació

Atreure nous públics interessats en el cicloturisme fora de la temporada alta.

Propiciar la creació de productes turístics combinats de cicloturisme i culturals.

Millora de la zona de bany d’aquest espai i creació de serveis dirigits als cicloturistes com una zona de repòs i una àrea bike friendly que permeti combinar el cicloturisme amb el bany / natació a l’Estany.

200.000€

En execució

Etiqueta 073

OBJECTIUS

Disposar d’un equipament bike friendly en un espai públic per oferir serveis especialitzats per a bicicleta i e-bike

Creació de nous productes d’atracció al visitant Bike&Swim, que combinin el cicloturisme i el bany o la natació a l’Estany.

Facilitar l’accés dels banyistes a l’aigua, incloses les persones amb mobilitat reduïda.

Eix estratègic
4.COMPETITIVITAT
Actuacions

Obres de millora del camp de regates, mota i altres espais de suport per a la pràctica de les diferents modalitats esportives que es realitzen a l’Estany, com el rem, el piragüisme i el triatló.

150.000€

Pendent d'inici

OBJECTIUS

Mantenir una infraestructura esportiva a l’Estany de primer ordre per continuar sent destinació de referència en turisme esportiu de competició.

Millorar la satisfacció dels esportistes, clubs i federacions que competeixen/entrenen a l’Estany.

Projecte de rehabilitació de la Pesquera Mata i creació d’un itinerari turístic vinculat a les pesqueres que inclou la senyalització i la il·luminació nocturna de pesqueres.

100.000€

En execució

OBJECTIUS

Generar un itinerari turístic al voltant de l’Estany que permeti conèixer millor la història de les Pesqueres, un dels principals atractius de l’Estany.

Millorar l’atractivitat de l’Estany durant la nit.

Posar en valor el patrimoni arquitectònic i cultural de les pesqueres.

Creació d’un nou espai lúdic familiar on es pugui jugar i experimentar amb l’aigua.

80.000€

Pendent d'inici

OBJECTIUS

Disposar d’un espai d’atracció a la ciutat vinculat al concepte de l’aigua i la xarxa de recs, d’aprenentatge i experimentació per als infants.

Atreure el públic que visita l’Estany cap al centre històric.

Divulgar el relat de l’aigua vinculat a la ciutat per posicionar Banyoles com a Ciutat de l’Aigua.

Creació d’un itinerari gastronòmic que posi en valor els comerços tradicionals i els dolços típics com la tortada, les cansalades, els xuixos, els rocs de l’estany i els cargols.

30.000€

En execució

OBJECTIUS

Disposar d’una ruta dolça que integri els dolços típics de la ciutat amb una oferta atractiva d’experiències vinculades a la gastronomia.

Dinamitzar el comerç i la restauració del centre històric amb una major afluència de públic.

Anàlisis i promoció de certificats o distintius de qualitat que aportin valor a l’oferta turística com a garantia de qualitat i especialització. Certificats relacionats amb la sostenibilitat i l’ús de la bicicleta del tipus Biosphere, Cittaslow o Bikefriendly.

30.000€

Pendent d'inici

OBJECTIUS

Implicar als agents de la ciutat en un procés de certificació que millori la gestió sostenible de la destinació.

Disposar de distintius de qualitat que garanteixin la sostenibilitat i l’especialització de la destinació i les seves empreses.

Atraure un perfil de públic aliniat amb els valors del turisme sostenible i responsable.

Serveis externs d’assistència tècnica especialitzada per ajudar en el desenvolupament i la justificació de les diferents actuacions finançades.

90.000€

En execució

Finançat per

keyboard_arrow_up